• KONTAKT
  • 0917 887 417
  • kuruc@apes.sk
APES-logoAPES-logoAPES-logoAPES-logo
  • O nás
  • Pracovné ponuky
  • Sprostredkovanie zamestnancov
  • Ako si nájsť prácu
  • Kontakt
Registrácia
✕

Verbálna komunikácia: Využite ju na pracovisku vo svoj prospech

Dátum pridania 15. januára 2021
Kategórie
  • Tipy a triky
  • Dátum15. januára 2021
Možno máte pocit, že sa častejšie stretávate pri vysvetľovaní pojmov s neverbálnou komunikáciou ako s tou verbálnou. Verbálna sa môže zdať byť úplne jasnou a pritom o nej možno ešte veľa nevieme. Čo sa skrýva za verbálnou komunikáciou a ako s ňou správne narábať?

 

Základné informácie

Základom verbálnej komunikácie je latinské slovo „verbum“, teda slovo. Z toho je jasné, že ide o komunikáciu, ktorá prebieha prostredníctvom slov a reči. Zaujímavé je, že ženy rozlišujú veľa intonačných rozdielov v reči, zatiaľ čo u mužov je ich len pár. V pracovnom kolektíve, kde sú muži a ženy, je teda táto informácia dôležitá. Prostredníctvom nej môžete rýchlejšie pochopiť a vyriešiť prípadné problémy v komunikácii medzi pohlaviami.

Komunikujte správne

Komunikácia na pracovisku je veľmi dôležitým faktorom. Reč, na rozdiel od iných foriem komunikácie, môžeme rôzne emočne zafarbovať. Jedným z najmenej obľúbených a často obávaných komunikačných problémov sú konflikty. Aby ste sa im vyhli, mali by ste sa riadiť týmito pravidlami:

  • Komunikujte jasne, stručne a výstižne.
  • Komunikujte úprimne.
  • Počúvajte.
  • Pýtajte sa.
  • Vyjadrujte emócie.

Fakty a vlastný názor

Ak chcete správne komunikovať, naučte sa oddeliť fakty od vlastného názoru. Lepšie bude, keď bude komunikácia prebiehať tak, že najskôr vytasíte fakty a až potom k nim pridáte vlastný názor a postoj. Ak vyjadrujete svoj názor, zdieľajte len ten vlastný. Pokiaľ nie ste hovorcom celej skupiny, stojte si len za svojim.

Veľmi často sa stáva, že komunikácia nie je otvorená a úprimná, pretože sme si zvykli hovoriť to, čo je výhodné a bezpečné. Súčasný vývoj tomu napomáha. Dbajte na to, aby komunikácia na pracovisku mohla byť otvorená a úprimná. Snažte sa poskytovať na pracovisku možnosť spätnej väzby, a to ako motivačnej, tak aj pracovnej.

Pokiaľ budú mať zamestnanci možnosť pravidelných porád, kde si budú môcť vykomunikovať prípadné problémy, ale aj úspechy v tíme, významne to prispeje k prehlbovaniu ich spolupráce a zlepšeniu výsledkov práce na pracovisku. A to sa oplatí!

Zdieľajte:
0

Ďalšie ponuky

6. septembra 2023

Sprostredkovanie práce Hydro Extrusion Slovakia


Prečítajte si viac
15. januára 2021

Tipy pre zlepšenie komunikácie v práci


Prečítajte si viac
11. decembra 2020

Ako napísať dobrý životopis


Prečítajte si viac

Najnovšie pracovné ponuky

  • VODOINŠTALATÉR V RAKÚSKU
    6. júna 2024
  • CNC operátor – Neuman, Žarnovica
    23. septembra 2023
  • Montážny pracovník – Max Brose, Prievidza
    16. augusta 2023
  • Elektrikár v Nemecku
    31. júla 2023
  • Jadrár výroba pieskových jadier – Nemak, Žiar nad Hronom
    31. júla 2023

Na trhu práce sme už od roku 2010 spoľahlivým partnerom v oblasti personálnych služieb, dôveryhodným poradcom pre zamestnancov a kandidátov, ktorí si prácu hľadajú.

Facebook profil YouTube kanál Instagram
Agentúra Person Education Servis
  • O nás
  • Registrácia
  • Pracovné ponuky
  • Ako si nájsť prácu
  • Sprostredkovanie zamestnancov
  • Zásady ochrany osobných údajov
Kontaktujte nás

info@apes.sk

0917 887 417

  SNP 111
  965 01 Žiar nad Hronom
  Slovakia

Všetky kontakty

© 2025 Agentúra Person Education Servis. Všetky práva vyhradené. Tvorba webstránok a SEO
Registrácia

Táto webstránka používa súbory cookies

Na našich webových stránkach používame nástroje, ktoré nám pomáhajú zlepšovať ich funkčnosť tak, aby sme vám ponúkli nielen vyšší komfort pri ich využívaní, ale i optimálne zobrazenie obsahu a reklám. Svojím výberom nám dávate súhlas s ich spracúvaním. Kliknutím na „Prispôsobiť“ sa môžete kedykoľvek dobrovoľne rozhodnúť, ktoré spôsoby použitia týchto údajov chcete povoliť. Viac informácií o Cookies a Spracúvaní osobných údajov.

Využitie súborov cookies

Na našich webových stránkach používame nástroje, ktoré nám pomáhajú zlepšovať ich funkčnosť tak, aby sme vám ponúkli nielen vyšší komfort pri ich využívaní, ale i optimálne zobrazenie obsahu a reklám. Svojím výberom nám dávate súhlas s ich spracúvaním. Kliknutím na „Prispôsobiť“ sa môžete kedykoľvek dobrovoľne rozhodnúť, ktoré spôsoby použitia týchto údajov chcete povoliť. Viac informácií o Spracúvaní osobných údajov a využitiu súborov cookies.

Aké cookies používame?

• Povinné (Nevyhnutné cookies)

Účelom spracúvania je prenos alebo uľahčenie prenosu správy prostredníctvom siete, alebo ak je to bezpodmienečne potrebné na poskytovanie služby informačnej spoločnosti, ktorú výslovne požaduje užívateľ.

Právny základ spracúvania osobných údajov: čl. 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia – plnenie zákonnej povinnosti - zákon č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov

• Štatistické (Analytické a štatistické cookies)

Umožňujú rozpoznať a spočítať počet používateľov a získať informácie o tom, ako sa webová stránka používa (napr. ktoré stránky najčastejšie otvára používateľ a či používateľ od niektorých stránok dostáva chybové hlásenia). To pomáha zlepšiť spôsob, akým funguje jej webová stránka, napríklad tým, že používateľ môže ľahko nájsť to, čo hľadá. Súčasne pomáhajú porozumieť tomu, ako návštevníci interagujú s webovými stránkami anonymným zhromažďovaním a oznamovaním informácií.

Právny základ spracúvania osobných údajov: čl. 6 ods. 1 písm. a) Nariadenia – súhlas dotknutej osoby

Nastavenie alebo odstránenie Cookies

Svoj súhlas so Zásadami cookies môžete kedykoľvek zmeniť alebo odvolať na našej webovej stránke.

Povinné (Nevyhnutné cookies)

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Štatistické (Analytické a štatistické cookies)

Umožňujú rozpoznať a spočítať počet používateľov a získať informácie o tom, ako sa webová stránka používa (napr. ktoré stránky najčastejšie otvára používateľ a či používateľ od niektorých stránok dostáva chybové hlásenia). To pomáha zlepšiť spôsob, akým funguje jej webová stránka, napríklad tým, že používateľ môže ľahko nájsť to, čo hľadá. Súčasne pomáhajú porozumieť tomu, ako návštevníci interagujú s webovými stránkami anonymným zhromažďovaním a oznamovaním informácií.